Brevet från lillan

Pappa, kom hem! För vi längtar efter dig!
Kom innan sommar'n är slut, lilla pappa!
Åskan har gått, och om kvällen blir det mörkt,
stjärnorna syns nu på himlen igen.

Allt jag vill ha är ett halsband av korall,
ingenting annat, det kostar för mycket.
På våran tomt är det nu så mycket bär,
och fullt med ungar har fåglarna där.

Sjön är så varm och jag badar varje dag,
och jag hoppar i utan att bli rädd,
för nu simmar jag så bra.

Vi har det så fint nu i vårat lilla skjul,
och en liten gran har vi också sett,
den som vi skall ha till jul.

Detta har jag, skrivit nästan bara själv,
och jag ska börja i skolan till hösten.
Pappa, kom hem! Jag vet något som du får!
Nu slutar brevet, från din Ellinor.

Kommentarer
Postat av: Veronica

hahaha! Jag är också en liten serienörd ;)

2010-08-15 @ 13:22:57
URL: http://lifeofveronica.blogg.se/
Postat av: Palmira

Gråter typ, så fint!

2010-08-16 @ 02:18:52
URL: http://palmiraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0