Historia, sovmorgon och en hjärna som sprängs..

Ja, min morgon började alla fall väldigt bra. Jag hade sovmorgon som jag verkligen behövde för jag kunde vakna av mig själv, det var sjukt skönt. Men nu måste jag sitta och plugga historian, jag fattar inte hur jag ska komma ihåg allt detta. Jag menar Truman, Marshallplanen, Kalla Kriget. Vi ska kunna allt. Jag orkar inte, kan man inte bara nöja sig med hur allting ser ut idag? Kunna det viktigaste typ varför andra världeskriget började, hur det började och sen hur det slutade? Det skulle ju bara mycket lättare och mycket bättre. Men nej, man ska  ta upp massa pessidenter iof är de inte pressidenterna som är svåra, nä, det är ju allt annat som inte vill åka in i min hjärna och nu är mina hjärna så tankad av massvis med onödigt information att jag tror att den kommer sprängas.

Men men det hände mer positiva saker idag. Jag hittade nämligen en engelska bok som jag måste lämna in idag, hur bra är inte de? Jag menar jag blir inte skyldig skolan 120kr och livet leker på. Nästa vecka börjar APUn inte lika pepp eftersom inte jag eller Jennifer har fått en praltikplats, men det löser sig i värsta fall får jag jobba med pappa, vilket funkar det med. Men alla fall nu är det tillbaka till pluggandet som gäller för mig, önska mig lycka till på provet.

<hjärta3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0