Vissa saker gör mig aningen gladare i denna värld.

Jag loggar av uttråkning, brist på annat och självklart av ren vana in på facebook. Min kära vän Palmira har då lagt upp en länk, det är inte vilken länk som helst. Nej det är en länk som gör mig otroligt glad!

...Jag ringer mina bröder och säger: Akta er. Ligg lågt i några dagar. Lås dörren. Dra för gardinerna. Om ni måste gå ut: Lämna Palestinasjalen hemma. Bär inte på någon misstänkt väska. Höj volymen i lurarna så att ni inte blir berörda av folks kommentarer. Blunda för att slippa folks blickar. Viska på tunnelbanor, skratta lågt på biografer. Smält in, gör er osynliga, förvandla er till gasform. Väck ingens och jag menar ingens uppmärksamhet.

Jag ringer mina bröder och säger: Glöm det jag sa. Fuck tystnad. Fuck osynlighet. Gå ut på stan endast iklädda julgransljus. Ta på er neonfärgade overaller, orangea bastkjolar. Vissla i visselpipor. Vråla hål i megafoner. Ockupera kvarter, ta över gallerior. Gör er maximalt synliga ända tills dom fattar att det finns motkrafter. Tatuera in PK FOR LIFE i svarta gotiska bokstäver på magen. Försvara alla idioters rätt att vara idioter tills ni tappar rösten. Tills ni dör. Tills dom fattar att vi inte är dom som dom tror att vi är...

Detta är en del av texten, hela härligheten kan ni hitta här. Det gjorde mig bara så otroligt glad att läsa denna underbara text, välskriven och äkta. Någonting som kan behövas när expressen gör tabbar och publicerar lite vad som helst. DN får plus poäng från min sida att detta har publicerats, hade gärna sett att de vart expressen som gjorde det dock. Men jag ska inte klaga, jag har inte långt tid kvar tills jag kommer hem heller, nästan packat allt tror jag och imorgon blire till att städa klart, köpa små saker, ringa och boka "the van" och tisdag är det dags att åka hem.


Kommentarer
Postat av: Palmira

Ååååh jaaa! ÄLSKA <3 du har verkligen rätt, glad är precis det man blir! Rev ut texten ur tidningen och sparade, haha :D Jonas Hassen Khemiri äger. Den borde sättas upp som mini-monolog eller nått.

2010-12-20 @ 20:58:51
URL: http://Bubbledreams.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0