100804 - Picture perfect?!


Jag har självklart redan börjat på mitt projekt om ingen mindre än mr. Lagerfeld, har man inte all tid i världen måste man ju självklart ta vara på den man har. Nu handlar så gott som allt om skolan, projekt, arbeten, läxor och ja, ni vet "de gamla vanliga". Trötthet och annat smyger sig ganska snabbt på, att hitta det som behövs och kunna göra det utförligt, snyggt och elegant är inte alltid så lätt som man skulle vilja.

Jag tycker ändå att det är väldigt intressant att skriva om Karl Lagerfeld, han är en väldigt mystisk och kreativ människa. Han gör lite som en viss "Coco" Chanel och vägrar att berätta hur gammal han är. Små detaljer som aldrig kommer ut. Har självklart kollat på Lagerfeld Confidential antal gånger, underbar film för att se hur denna man fungerar. Någonting som jag verkligen skulle vilja göra är att få chansen att faktiskt jobba och skapa med honom, det skulle vara otroligt intressant, kanske mer åt fotohållet i så fall, men även runway och liknande, bara för att få känna på det hela.

Men nu har jag inte tid att skriva så mycket mer, jag har kapitel att läsa, uppsatser att fortsätta och så har jag ju några till kapitel att läsa. Hahaha, btw, gick jag på mitt första fashion club meeting idag. Väldigt intressant, tror att det kommer bli riktigt kul när vi verkligen kommer igång, förösker redan nu att kolla igenom lite inspiration grejer för att kunna bidra lite nya idéer och förslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0