Seriöst?!

Okej, vi hade filosofi idag så pratade vi om ultilitarism. Det är så sjukt, hur någon kan sätta så stort värde i en annan människa utan att kunna unna sig själv lite extra lyx. Självklart tycker jag att man ska kunna skänka lite pengar om man har massa men att leva på så du exakt klarar av att leva och skänka resten till andra. Det är alla fall vad jag tycker och hade jag haft jätte mycke pengar hade jag ju haft ett fadderbarn, eller skickat pengar. Men att leva så begränsat att jag inte ens skulle kunna unna mig något extra någonsin, det skulle jag aldrig klara. Och när vi sa att ultilitarismen var som en "sekt" kändes det lite som om våran lärare blev lite stött, men om man nu är så inne i ultilitarismen så blir det ju nästan som en religion/sekt.

Men men, nu sitter jag och kollar på vänner, sen är det den rätte för rosing och efter det är det härliga Desperate housewives. Men nu är det dags att chilla med mig och ta lite te, min diet är hur bra som helst btw, man är inte hungrig och även om Jennifer inte tycker den är god så tycker jag att den är det. Visst man har ju prövat godare saker, men man vänjer sig.

<hjärta3


Kommentarer
Postat av: Palmira

Sv: Gör det, perfekt till temat! Btw, filosofi är sjukt kul! Vem har ni som lärare?



Kram

2009-03-24 @ 20:55:48
URL: http://palmiraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0