091213 - Tredje advent & Lucia


Då var det dags för tredje advent och lucia, hur ska ni fira? (oh det rimma). Själv har jag inte några planer, kanske städa lite i rummet och ta det lungt resten av dagen. Måste ju självklart äta pepparkakor och lussebullar så klart. Men i år ska jag inte vara Lucia, jag var alltid det när jag gick i låg, mellan och högstadiet av någon underlig anledning. Men det var kul de också, så länge man stog stilla med huvudet så inte håret började brinna.

Natten går tunga fjät runt gård och stuva.
Kring jord som sol förlät, skuggorna ruva.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Natten var stor och stum. Nu hör det svingar,
i alla tysta rum, sus som av vingar.
Se på vår tröskel står vitkläd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Se på vår tröskel står vitkläd, med ljus i hår,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

"Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar."
Så hon ett underbart ord till oss talar.
Dagen skall åter gry, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.
Dagen skall åter gry, stiga ur rosig sky,
Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Men om jag orkar imorgonbitti så kanske jag smyger in och väcker mamma och pappa, haha, det gjorde jag alltid när jag var liten. Frukost på sängen blir de alltid glada av.

You got it dude

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0