This Life

Vaknade sätter på the vocie och vem är på? Blondin Bella.. *suck*
Men men jag ska inte klaga på henne, de är bara onödigt och de finns många som tycker om henne. Men idag hade vi "så kul" i skolan, eller kanske inte. Höll mitt svenskatal idag, det var helt mjäk. Så man vill liksom inte, de är alla fall över så man behöver inte oroa sig för de längre. Jag hade tänkt att lägga upp mitt tal, men jag ångrad mig lite så jag planerade att jag ska lägga upp min text jag skrev till ett svanska arbete förra gången de höll på att bli vår, precis som de håller på att bli igen..

Jag var även runt hela söder med Jennifer och fotade, runt skanstull, slussen och nästan vi gamla stan, det var mysigt. Jag och Jennifer är så sköningar fan va vi satt och skratta typ hela tiden, de är någonting fel. <3



Nu blir det nya tag!

Klädaffärerna runt om i stan börjar fyllas med nya shorts, klänningar, kjolar och snygga skor med tillhörande väskor. Men utanför mitt fönster är världen täckt av snöblandat regn, det är kallt och grått. Det finns klänningar och skor i olika färger när vi kollar in i affärernas skyltfönster och vattenpölar som rinner längst med gatorna där vi går. Det är som att ha en cabriolet på vintern, man vet liksom inte riktigt vad man ska göra med den.
Men man kan alltid hitta något nytt, med det nya modet kommer även en ny chans att ändra sin egen stil lite, man kan prova på nya lite mer vågade saker än vad man tidigare har gjort. Kanske en färg som man aldrig hade anat att man kunde se bra ut i, eller en modell som man inte visste ens fanns.
För vi vet ju att det är inte bara modet som förändras utan även de i vår omgivning förändras tillsammans med det nya modet. För när vår och värmen kommer blir vi alla lite sugna på att vara lite spontana, shoppa loss och hitta något nytt och roligt. Även om det som köps kanske aldrig kommer att användas. Men även ett nytt mode måste ha sina brister detta år är det klackskorna, självklart kan det inte vara vilka klackar som helst, de måste vara speciella. De måste sticka ut, vara unika och allting måste vara galet nytt och spännande, som att vända på klacken helt och hållet. Men tyvärr är det inte bara klackskorna som är ett snesteg i modevärlden, hippiebyxorna har kommit tillbaka. En hög midja och överdrivet utsvängda byxor är ingenting att leka med.

Men garderoberna hemma ska börja rensas ut på tjocka tröjor, raggsockor och allt möjligt som innehåller ylle. Ja, för det blir ingen sommar om inte våren går och det kan inte bli en bra vår utan nya kläder. Så nu tänker jag hänga fram alla snygga vår- och sommarklänningar som jag har införskaffat. Skorna får plats bredvid de lite "klumpigare" vinterskorna och scarfen får ligga bredvid tjocka halsdukarna. För snart, mycket snart, kommer solen fram och den mörka gråa himmel som vi ser ute idag kommer att ha försvunnit. Krokusar och snödroppar börja dyka upp i alla förortsrabbater som vi går förbi. Vi känner det i luften, våren är på väg. Då blir det nya krafter, nya resemål men inte minst nya kläder.


Anna Wall, med sommar i sikte


SUMMER.gif summer love? image by swen10SUMMER.gif summer love? image by swen10SUMMER.gif summer love? image by swen10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0